تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۱۰۳۲
جالب است ۰
شاخه خراسان داعش تهدید کرده‌است که به کشورهای همسایه افغانستان به‌شمول کشورهای آسیای مرکزی و قدرت‌های منطقه‌ی مانند روسیه و چین حمله خواهد کرد.
اسپیشل اورآسیا: داعش کشورهای همسایه افغانستان را تهدید به حمله‌کرد
اسپیشل اورآسیا با انتشار گزارش تازه‌ی می‌گوید: «شاخه خراسان داعش تهدید کرده‌است که به کشورهای همسایه افغانستان به‌شمول کشورهای آسیای مرکزی و قدرت‌های منطقه‌ی مانند روسیه و چین حمله خواهد کرد.»
بر اساس این گزارش که به تازه‌گی به نشر رسیده، گفته می‌شود که گروه داعش پس از به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ آگست ۲۰۲۱ میلادی در افغانستان، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به گونه‌ی قابل توجهی افزایش داده‌است؛ چنانچه رسانه‌ی «العظیم» به رسانه‌ی تبلیغاتی این گروه مبدل شده‌است.
آنچه تحلیل‌گران اورآسیا گفته‌اند، موسسه رسانه‌ی «العظیم» به ارگان رسمی رسانه‌یی شاخه خراسان تبدیل شده‌است که همه‌ی مقالات، دیدگاه‌ها، اعلامیه‌ها، تصاویر و ویدیوهای مرتبط به گروه را پخش‌ونشر می‌کند. گزارش‌گران اورآسیا مدعی‌اند که
پس از به قدرت رسیدن طالبان، «العظیم» نشرات خودر را به چندین زبان از جمله؛ فارسی، اردو، هندی، مالایالام، اوزبیکی و انگلیسی آغاز کرده‌است.
در گزارش، آمده است که با توجه به حملات اخیر داعش در کابل و شماری از ولایت‌های دیگر افغانستان، ممکن است چالش‌های امنیتی نه تنها در افغانستان؛ بلکه در امتداد مرزهای این کشور با تاجیکستان و اوزبیکستان افزایش پیدا کند.
 
"اسپیشل اورآسیا یک پلتفرم تحلیلی متشکل از تحلیل‌گران ژئوپلتیک، سردبیران، روزنامه‌نگاران، کارشناسان بازرگانی و دانشمندانی است که اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌هایی را در مورد کشورهای حوزه اورآسیا منتشر می‌کند."

این در حالی است که اخیرا جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، گفته است که هرچند داعش و سایر گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های را در افغانستان دوباره انسجام بدهند؛ اما تااکنون موفق نشده‌اند.
آقای میلی که در مجلس سنای امریکا صحبت می‌کرد، گفته است که در حال حاضر گروه داعش در افغانستان تهدیدی برای امنیت ملی امریکا نیست؛ اما این گروه تلاش می‌کند که دوباره فعالیت‌های شان را انسجام بخشد.
 
https://panjshirnews.com/vdch.xnzt23nviftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما