تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۶۶۲
جالب است ۱
بخش عظیمی از مشکلات افغانستان مربوط به استفاده ابزاری از دین توسط حکومت خودخوانده، دست‌نشاندگان استخبارات پاکستان و بریتانیا می‌باشد.
اختلافات فرقه‌ای امارت و رفتارشان با شیعیان
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]
بخش عظیمی از مشکلات افغانستان مربوط به استفاده ابزاری از دین توسط حکومت خودخوانده، دست‌نشاندگان استخبارات پاکستان و بریتانیا می‌باشد.
 
 جایی‌که دین چونان ابزاری در دست سودجویان قرار دارد. بدعت‌گذارانی که مسجد و جامعه و مقتدی را به گروگان گرفته‌اند و اعتقاداتشان از قرآن و سنت انحراف زیادی دارد.
 
 وقتی به جزئیات می‌نگریم متوجه این مسئله می‌شویم که شاخه های مختلف امارت اسلامی، نه تنها با یکدیگر هم‌سو نیستند بلکه یکدیگر را تکفیر می‌‌کنند. بزرگانی چون شیخ حسن‌جان، به عنوان یک فرد معتدل در فقه و عقاید اسلامی و یا مفتی فرید، مفتی اعظم پیشاور یا مدرسه حقانی، توسط امارت تکفیر شده‌اند. آنها حتی مکتب دیوبندی را هم تکفیر می‌کنند، این موضع‌گیری متقابلانه است و آنها نیز امارت را تکفیر می‌کنند.
 
 
 نادرست‌ترین سخنی که از امارت نقل می‌شود این است که آنها باشیعه کاری ندارند و شیعه رامسلمان می‌دانند، اما واقعیت این است که آنها شیعه را بدتر از کافر می‌دانند. به اعتقاد آنها "کافر" حق تعامل دارد اما "شیعه" حق تعامل ندارد.
 
 آری این نقل قول درست است، طالبان از گذشته خود بدتر شده‌اند، آنها در گذشته منافق نبوده‌اند، دروغ نمی‌گفتند اما از وقتی اقتدار را به دست گرفته‌اند تغییر کرده‌اند.
 
این کلیپ‌ها دقایقی از لایوهای اخیر استاد جعفریان در یوتیوب و اینستاگرام است، در این لایف‌ها و گفتگوها، اخبار و تحلیل‌هایی با موضوع افغانستان به مخاطبان ارایه می‌شود که آن‌ها را در هیچ رسانه دیگری نمی‌یابید.
 
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHos
https://panjshirnews.com/vdcc.pq1a2bqemla82.
https://panjshirnews.com/vdci.qapct1aqrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما