تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۱۰۹۲
جالب است ۰
مقام‌های ارشد ایران و تاجیکستان طی دیدارها بر ضرورت تلاش برای تامین امنیت و صلح در افغانستان تأکید کردند.
ایران و تاجیکستان: همکاری نظامی ومنطقه‌ی در تأمین امنیت افغانستان کمک می‌کند
پنجشیر نیوز، کابل: مقام‌های ارشد ایران و تاجیکستان طی دیدارها بر ضرورت تلاش برای تامین امنیت و صلح در افغانستان تأکید کردند.
منابع رسانه‌یی روزگذشته سه‌شنبه ۲۷ثور/اردیبهشت، به خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] گزارش می‌دهند که محمد باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران در دیدار با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان بر ضرورت تلاش تامین امنیت و صلح در افغانستان تأکید کردند.
رسانه‌های ایرانی گزارش می‌دهند که محمد باقری در دومین روز
سفرش به تاجیکستان، با امام علی رحمان رئیس جمهور این کشور در این زمینه گفتگو کرده است. گفته می‌شود که رئیس جمهور تاجیکستان گفته است که نیروهای مسلح تاجیکستان از هرگونه همکاری دوجانبه دفاعی و نظامی با نیروهای مسلح ایران استقبال می‌کند.
محمد باقری در این نشست تأکید کرده‌است که نیروهای مسلح دوکشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ی می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان کمک کنند.
این نشست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که رشد روز افزون داعش و حملات تروریستی آنان در خارج از افغانستان، نگرانی‌های جدی کشورهای همسایه را برانگیخته‌است. چندی پیش چندین فیر راکت از جغرافیای تحت کنترل طالبان به بخش‌های از تاجیکستان و قبل از آن نیز بر ازبکستان پرتاب شده‌بود که مسؤولیت این حملات را شاخه خراسان گروه داعش به‌عهده گرفت.
https://panjshirnews.com/vdcd.n0f2yt0zxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما