تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۷۰۱
جالب است ۳
لیندزی گراهام، سناتور امریکایی روز گذشته در حاشیه‌ نشست امنیتی مونیخ خطاب به کشور‌های جهان گفت: نباید برای دستیابی طالبان به مشروعیت سیاسی تلاش کنند، چون طالبان هرگز تغییر نکرده‌اند و در آینده نیز تغییر نمی‌کنند.
طالبان نه اصلاح می‌شوند و نه تغییر می‌کنند
لیندزی گراهام، سناتور امریکایی روز گذشته در حاشیه‌ نشست امنیتی مونیخ خطاب به کشور‌های جهان گفت: نباید برای دستیابی طالبان به مشروعیت سیاسی تلاش کنند، چون طالبان هرگز تغییر نکرده‌اند و در آینده نیز تغییر نمی‌کنند.
وی با اشاره به کشتار نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان در 6 ماه اخیر، گفت که تعداد جنگجویان داعش خراسان درحال افزایش است و شماری از نظامیان حکومت پیشین، از ترس انتقام‌جویی طالبان، به گروه داعش می‌پیوندند.
او افزود: کمک‌رسانی به مردم افغانستان، نباید به نفع طالبان تمام شود و باید سازمان‌ها و کشور‌های امدادرسان، به این امر توجه داشته باشند.
گراهام، در بخش دیگری از سخنانش از مقاومت مردم افغانستان علیه طالبان و داعش دفاع و تأکید کرد که طالبان به آن‌چه می‌گویند، پایبند نیستند و نباید به آنان اعتماد شود.
معید یوسف، مشاور امنیت ملی دولت پاکستان نیز در نشست امنیتی مونیخ از تعامل کشور‌های جهان با طالبان دفاع کرد و گفت: «انزوای بیشتر طالبان، به ضرر همه طرف‌ها است و اکنون که افغانستان زیر اداره‌ طالبان است، باید با آنان تعامل شود.
وی در مورد ادعاها درباره‌ نفوذ و کنترل دولت پاکستان بر طالبان و پیروی این گروه از دستورهای پاکستان، گفت: «ما قدرت کنترل طالبان را نداریم؛ آنان اکنون در قدرت‌اند و افغانستان را اداره می‌کنند. اگر ما چنین قدرتی می‌داشتیم، حمله‌ها از داخل افغانستان در مرز‌های پاکستان رخ نمی‌دادند.»
معید یوسف با یادآوری افزایش حمله‌های شورشیان اسلام‌گرا در شهر‌های پاکستان، گفت که نگرانی‌های امنیتی افزایش یافته است و اگر اقدامی در مسیر اداره‌ اوضاع نشود، همه کشور‌ها از بحران افغانستان آسیب خواهند دید.
شماری دیگر از شرکت‌ کنندگان در میزدگرد افغانستان، از جمله دیوید میلیبند، رئیس اجرایی کمیته‌ بین‌المللی نجات و دیوید بیسلی، رئيس اجرایی برنامه‌ جهانی غذا، بر ضرورت اقدام فوری برای بسیج کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تأکید کردند.
آنان از همه کشور‌ها و سازمان‌های جهانی خواستند که رسیدگی به مردم افغانستان را در اولویت اقدام‌های بشردوستانه‌ خود قرار دهند.
این در حالی‌ست که پس از روی‌کار آمدن حکومت طالبان، کشورها و سازمان‌های جهانی از وضعیت بشری در افغانستان بارها ابراز نگرانی کرده‌اند و خواهان توجه جدی به افغانستان شده‌اند.
https://panjshirnews.com/vdcbu8bzprhbg.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما