تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۵۵۵
تعداد نظر۲
جالب است ۰
اتحادیه فعالان حقوق بشر (HRAU):

تردید در عملکرد یوناما

اتحادیه فعالان حقوق بشر به تازه‌گی گفته است که عمل‌کردهای دو سال اخیر یوناما نگرانی آنان را برانگیخته است.
تردید در عملکرد یوناما
اتحادیه فعالان حقوق بشر به تازه‌گی گفته است که عمل‌کردهای دو سال اخیر یوناما نگرانی آنان را برانگیخته است.
این اتحادیه روز یکشنبه، ۱۰ جدی، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در بسا موارد نسبت به عمل‌کرد یوناما شکایت‌های جدی وجود دارد و به گفته آنان، این نهاد به بررسی دقیق نیاز دارد.

در اعلامیه آمده است: «اگر یک دوره آزمایشی برای طالبان فرض کنیم، تمام اعمال این گروه در این دوره در تقابل با ارزش‌ها و مواد معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی
بوده است. بنابراین در خواست ما این است تا برای سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان نیز اصل تعامل با طالبان نه؛ بلکه اصل حقوق اساسی مردم آن کشور و ارزش‌های دموکراتیک یک دولت ملت عضو سازمان ملل باشد.»

گفتنی است که عمل‌کرد یوناما در بیش از دو سال گذشته با انتقادهای زیاد شهروندان افغانستان مواجه بوده است.

موضع این گروه در برابر طالبان حتا در مسایل مربوط به حقوق و آزادی‌های زنان و دختران مبتنی بر سکوت و تعامل مطلق بوده و به این دلیل انتقادهای زیادی را موجب شده است.

آگاهان معتقدند که یوناما در جاهایی به مسوولیت خود به‌درستی رسیده‌گی نکرده و در برابر گروه طالبان کوتاه آمده و تلاش کرده است وضعیت جاری در افغانستان را آرام و عادی جلوه دهد.

به تازه‌گی جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در اعلامیه‌ای که در واکنش به تعیین فرستاده ویژه برای افغانستان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر کرده است، به مکلفیت یوناما و نقش آن در افغانستان نیز اشاره کرده است: «ما بر این باوریم که حضور فعال و بی‌طرف یومانا با قابلیت‌هایی برای جلوگیری از وخامت بیش‌تر وضعیت و سایر آژانس‌ها، صندوق‌ها و برنامه‌های سازمان ملل در سراسر افغانستان، برای کمک به مردم ما در این دوران دشوار ضروری است.»
https://panjshirnews.com/vdcj.ietfuqeiisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اینا کلگی پروژه ای استن
اینا دشمن مردم ما آستن و پروژه بگیر لمریکا