تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۳۶۹۱
جالب است ۰
موضوعی که ماجرای ربایش قاری‌عیسی را به خاطر ما می‌آورد نام سرکنسول معرفی شده توسط امارت برای کنسولگری مشهد است. آقای نبیل انور فرد معرفی شده توسط امارت است، یکی از اشخاصی که در تلاش برای ربودن این مخالف پشتون تبار ط.البان بود.
سرکنسول معرفی شده‌ی طالبان برای مشهد کیست؟
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]
◾️امارت؛
دیپلماسی آدم‌ربایی
 
 قاری عیسی محمدی، یکی از چهره‌های اپوزیسیون افغانستان و ساکن آلمان، اواخر سال گذشته، در حالی‌که پس از سفری کاری جهت تحقیق برای سرمایه‌گذاری در ایران، قصد بازگشت به محل زندگی خود را داشت در فرودگاه بین المللی مشهد در آستانه ربوده شدن توسط تعدادی از دیپلمات‌های طالبان، به کمک عده‌ای از مردم افغانستان و افراد جبهه‌مقاومت نجات یافت.
 
◾️عوارض سپردن کنسولگری مشهد به طالبان
 
 موضوعی که ماجرای ربایش قاری‌عیسی را به خاطر ما می‌آورد نام سرکنسول معرفی شده توسط امارت برای کنسولگری مشهد است. آقای نبیل انور فرد معرفی شده توسط امارت است، یکی از اشخاصی که در تلاش برای ربودن این مخالف پشتون تبار طالبان بود.
 با توجه به عدم معرفی سرکنسول از طریق مرجع قانونی (دولت رسمی) و اصرار تهران درمورد پایبندی به کنوانسیون وین دربارهٔ روابط سیاسی ۱۹۶۱، عکس‌‌العمل ط.البان در حد قطع کردن آب، عدم اختصاص ویزا به رانندگان ترانزیت در مرز دوغارون و عدم شرکت در کنفرانس تهران بود. ظاهرا این کارشکنی‌ها از سوی امارت در حال نتیجه دادن و پذیرفتن سرکنسول مشهد از سوی ایران است.
 حالا دو چالش در پیش روی وجود دارد؛
 اول:
 تکلیف سرکنسول رسمی سابق چه می‌شود؟ طالبان دولت رسمی نیستند و نمی‌توانند برای خود نماینده معرفی کنند.
پاسخ سیاستمداران ما در آینده به مردم افغانستان در پاسخ این سؤال که با چه مجوزی مأمن و امانت مردم را به یک گروه ترور.یست تحویل داد، چه خواهد بود؟
چالش دوم: 
 شخص معرفی شده توسط طالبان، یکی از آدم ربایانی است که قصد ربودن یک فعال مدنی پشتون در خاک ایران و با ماشین پلاک دیپلماتیک را داشت!
سابقه دیپلمات‌های معرفی‌شده توسط امارت در مورد تلاش برای فعالیت و سربازگیری در شهر ها و روستاهای سنی نشین استان خراسان رضوی هنوز فراموش نشده‌است.
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHosseinJafarianOfficial
https://panjshirnews.com/vdca.onek49ni65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما