تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۶۹۰
جالب است ۰
اخیراً امام جمعه تالقان (مرکز استان تخار) بر علیه آقای امام علی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان اعلام جهاد کرده است. اما واکنش طالبان برعکس آنچه در مقابل ایران می‌بینیم اعلام موضع عدم تمایل به درگیری با همسایگان به همراه هشدار به افراد و نیروهای خودشان در صورت تکرار چنین فتواهایی بوده‌است.
مقایسه‌ی تعاملات تهران و دوشنبه با طالبان
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]
◾️درخواست مردم افغانستان چیست؟
 
 حال که با توجه به همه کشمکش‌ها و با این توجیه که با وجود حدود ۸ میلیون مهاجر باید برای کنترل امور مهاجرین چاره‌ای اندیشید، سفارتخانه، امانت این مردم مظلوم تحویل گروه جهل شده است از مسئولین جمهوری اسلامی انتظار می‌رود در مورد تحویل کنسولگری مشهد که با وجود همسایگی و پذیرش تعداد بالای مهاجرین و البته حضور بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف جانشان در حکومت امارت در خطر بوده‌است و به نوعی به ایران گریخته‌اند وسواس بیشتری به خرج دهد.
تحویل کنسولگری می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به بار بیاورد.
 
◾️مقایسه تعاملات دو همسایه با ط.البان
 
 اخیراً امام جمعه تالقان (مرکز استان تخار) بر علیه آقای امام علی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان اعلام جهاد کرده است. 
اما واکنش ط.البان برعکس آنچه در مقابل ایران می‌بینیم اعلام موضع عدم تمایل به درگیری با همسایگان به همراه هشدار به افراد و نیروهای خودشان در صورت تکرار چنین فتواهایی بوده‌است.
 این در حالی است که ذهن مخاطب ناخودآگاه به مقایسه اقتدار و قدرت نظامی و مالی تاجیکستان و ایران و این سوال تکرار شونده از زمان به قدرت رسیدن امارت جهل در افغانستان معطوف می‌شود که با وجود عدم تحویل سفارت افغانستان از سوی تاجیکستان، دست بالای همیشگی تاجیکستان در مورد فعالیت‌های نظامیان ط.البان در مرزها، پذیرفتن اعضای جبهه‌مقاومت‌ملی و در عین حال مداومت مراودات مالی و… پس دلیل این همه ضعف ایران به عنوان یکی از مقتدرترین کشورها در منطقه در مقابل تروریست‌های به حکومت رسیده توسط امریکا در افغانستان چه می‌تواند باشد؟!
 
 
▪️مطمئنا این روزها می‌گذرد و طالب هم می‌رود اما تاریخ قاضی بی‌رحمی است و همه ما را قضاوت خواهد کرد.
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHosseinJafarianOfficial
https://panjshirnews.com/vdcj.hetfuqemysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما