تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۳۶۹۴
جالب است ۰
برای دفاع از سرزمین خود نیازمند اجازه‌ی کسی نیستیم
بخشی از سخنان شیخ "زکریا زکریا مشکور کابلی" عضو ارشد جبهه‌ی ملی مقاومت افغانستان در چهارمین نشست ویانا:

نشست چهارم ویانا در کنار سه نشست دیگر "دوحه"، "مسکو" و "ابتکارهمکاری‌های‌منطقه‌ای" قرار دارد، با این تفاوت که این نشست بر اساس خرد جمعی افغان‌ها تأسیس  شده وادامه پیدا کرده‌است. ویانا پروسس با یک گام بلند به سوی آینده سطح خویش را گسترش داده است و ما در این شهر زمانی کنار هم جمع شده‌ایم که زندان‌های افغانستان بر اثر قساوت ط.البان مملو از جوانانی است که اسارت و بردگی را نپذیرفته‌اند و مقاومت را به عنوان تنها راه زندگی برای رسیدن به آزادی و تأمین عدالت اجتماعی انتخاب کرده‌اند.

اتریش به عنوان کشور برادر، بار دیگر میزبان ماست و این در حالی است که آپارتاید جنسیتی علیه تمامی زنان افغانستان و آپارتاید مذهبی برعلیه شیعیان و هزاره‌ها و نسل کشی شیعیان و هزاره‌ها در افغانستان ادامه دارد. فقط در سال گذشته بیش از ۲۰ بار مراکز تجمع مذهبی، حسینیه‌ها و مدارس شیعیان و هزاره‌ها مورد آماج حملات تروریستی قرار گرفته است.

نظامیان سابق افغانستان از قندهار تا پکتیا از مزار تا هرات و کابل به دلایل واهی، سیستماتیک شکنجه می‌شوند و به مسلخ فرستاده می‌شوند. ما امروز در حالی کنار هم جمع شده‌ایم که نمایندگان جنبش پیشگام زنان که بیشترین بار سنگین مقاومت علیه ط.البان و آپارتاید جنسیتی و ظلم و فتنه ط.البان را بر دوش دارند، در صف ما حضوردارند، زنان و بانوان و دختران رنج‌دیده‌ای که شکنجه و ظلم ط.الب را با همه وجود خود لمس کرده‌اند، آنها در این سه روز درد و رنجی که بر زن افغانستان وارد می‌شود را نمایندگی کرده‌اند.

ما در حالی در ویانا، در کنار هم جمع شده‌ایم تا با نشان دادن این تصویر زیبای افغانستان شمول (اشاره به جمع متکثر حاضر در نشست) از جامعه مدنی، نیروهای چپ و نیروهای راست، افرادی‌که با عنوان "جنگ سالار" تخریب شده‌اند، که البته من به جای این واژه از عنوان "مقاومت‌سالاران" استفاده می‌کنم، همان‌هایی که بیش از ۲۰ سال در
برابر تروریسم جنگیدند.

از همراهان پیروز احمد شاه مسعود شهید، جناب استاد محقق، جناب حضرت علی و سایر اشخاصی که در این مجموعه ما هستند با اینکه آنها با عنوان "جنگ سالار" تخریب شده‌اند اما ما امروز خوشحالیم که ویانا پروسس، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی گسترش پیدا کرده است و در کنار جناب آمر صاحب احمد مسعود شاهد حضور نماینده محترم جبهه آزادی به عنوان بال دیگر برای رسیدن به آزادی در کنار خود هستیم.

ما امروز در دور چهارم ویانا پروسس در حالی کنار هم قرار گرفته‌ایم که احمد مسعود به عنوان نماینده مردان و زنانی که در افغانستان از کوهپایه‌های هندوکش به ط.البان و فتنه ط.البان «نه» گفتند و شهادت را انتخاب و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند تا این پیام را به دنیا برسانند که ما برای دفاع مشروع از سرزمین، ناموس و مذهب خود به اجازه‌ی هیچ کسی احتیاج نداریم، اما به دلیل فتنه‌ای که ایجاد شده و غفلتی که غرب و کشورهای همسایه انجام داده‌اند، افغانستان تبدیل به کانون تروریسم بین‌المللی شده است.

ما برای آزادی افغانستان آزادی را از هیچ‌کس گدایی نمی‌کنیم ولیکن شاهد ناامن سازی و فعالیت تروریسم بین‌المللی، از مشهد تا شیراز و جای جای ایران، اروپا و حتی دنیا توسط افغانستان تحت حاکمیت ط.البان هستیم. در مبارزه با تروریسم که ما و مقاومت‌گران ما در خط اول این مبارزه قرار گرفته‌ایم، بر این عقیده باور داریم که چنین رسالتی جهانی است. ما از دنیا تقاضا داریم که به این موضوع توجه داشته باشند.

من به عنوان یک شهروند افغانستان صراحتاً اعلام می‌کنم، که از روند غیرقابل قبول و غیر مشروع دوحه که اساساً جمهوریت ما بر اساس آن روند فاسد ساقط شد و میلیون‌ها شهروند افغانستان بر اساس همان روندی که در غیاب دولت و ملت افغانستان شکل گرفت و امروز در دوحه در غیاب زنان و مقاومت‌گران و نمایندگان اصلی ملت افغانستان، برگزاری نشست با یک دولت تروریستی، که توسط بانک تجارت جهانی و دیگران ادامه پیدا می‌کند را محکوم می‌کنیم.

ما امیدوار هستیم رسانه‌ها که همیشه مانند بالی همراه مقاومت بوده‌اند در این عرصه هم نمایانگر این تصویر زیبا (جمع متکثر حاضر) به ملت افغانستان به عنوان تصویری امیدبخش باشند. من به شما این اطمینان را می‌دهم، «نشست ویانا» و بحث‌های جدی که طی این سه روز در بستر این نشست و بین گروه‌های مختلف شاهد آن بودیم، برای افغانستان گامی بلند به سوی آزادی خواهد بود.

امیدواریم خداوند متعال و ارواح شهدا به ما مدد برسانند و آزادی و عدالت اجتماعی نصیب افغانستان آزاد، آباد و مردم بشود. https://panjshirnews.com/vdcd.n0s2yt09oa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما