تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۳۶۹۲
جالب است ۱
آیا مخالفان طالبان متحد شده‌اند؟

چهارمین نشست وین؛ بیم‌ها و امیدها

چهارمین نشست وین؛ بیم‌ها و امیدها
خبرگزاری صدای افغانستان[وین--اتریش]؛
چهارمین نشست «روند ویانا» با حضور احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، و دیگر رهبران و نمایندگان احزاب و سازمان‌های ضد طالبان در اتریش برگزار شد. این نشست که امروز اولین جلسه آن برگزار شد، با هدف بحث و بررسی ترسیم یک نقشه راه برای آینده افغانستان به ابتکار مقامات اتریش و رهبران جریان‌های سیاسی و نظامی ضد طالبان آغاز شده است.

احمد مسعود به همراه هیأت همراه خود به منظور
شرکت در این نشست به اتریش سفر کرده است. روند ویانا به عنوان یکی از روندهای سیاسی مهم، به بحث در مورد مسائل اساسی افغانستان می‌پردازد و از لحاظ تنوع و تکثر جامع و همه‌شمول دانسته می‌شود.

در این نشست‌ها، رهبران جریان‌های مختلف سیاسی، قومی و نظامی ضد طالبان حضور دارند و هدف اصلی آن‌ها نزدیک‌سازی این جریان‌ها به منظور ایجاد اتحاد و ترسیم یک نقشه راه برای آینده افغانستان است. این نشست به مدت دو روز برگزار می‌شود و بیش از هفتاد نماینده از جریان‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند. کویا در پایان این نشست، قطع‌نامه‌ای صادر خواهد شد که بر لزوم اتحاد نیروهای ضد طالبان و بسیج مردم برای مبارزه مسلحانه علیه طالبان تاکید می‌کند.

احمد مسعود به عنوان یکی از چهره‌های محوری در این نشست، علاوه بر حضور در جلسات اصلی، در حاشیه نشست نیز گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی با مقام‌های داخلی و خارجی برای انسجام هرچه بیشتر دیدگاه‌های سیاسی متفاوت خواهد داشت. https://panjshirnews.com/vdcb.9bfurhb05iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما