تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۳۲۶۹
جالب است ۰
قرار است از ۲۲مین سال‌روز شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود و هفتهٔ شهید در سراسر جهان و افغانستان، زیر عنوان «مسعود، مقاومت و آزادی» گرامی‌داشت به عمل آید.
مسعود، مقاومت و آزادی؛ همایش از هفته شهید در ۳۰ شهر دنیا 
صدای افغانستان، کابل: قرار است از ۲۲مین سال‌روز شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود و هفتهٔ شهید در سراسر جهان و افغانستان، زیر عنوان «مسعود، مقاومت و آزادی» گرامی‌داشت به عمل آید.
پرچم‌داران آزادی‌خواهی، «مسعود، مقاومت و آزادی» را در قاره‌‌های آسیا، اروپا، آمریکا، آستراليا و بزرگ‌‌شهرهای جهان به گوش جهانیان طنین خواهند انداخت.
هم‌چنان، همایش رهبران جهادی و سیاسی کشور، برنامه‌های مردمی و نشست‌های فرهنگی و سیمینارهای علمی در دوشنبه و نیز در بیش از سی شهر بزرگ جهان با تجمعات گسترده از هژدهم سنبله و هفتهٔ شهید، گرامی‌داشت صورت خواهد گرفت.
بیست‌ و دو سال پیش، به روز هژدهم سنبله، فرمانده كل مقاومت احمدشاه مسعود، توسط دو تروريست وابسته به شبكه القاعده، در تبانى با طالبان و پاكستان در ولسوالى خواجه بهاوالدين ولايت تخار به شهادت رسيد. سال بعد، لويه جرگه تاريخى ٢٠٠٢ لقب قهرمان ملى افغانستان را به شهید احمدشاه مسعود اعطا كرد.
با فرا رسیدن هفتهٔ شهید و هژدهم سنبله، یک‌بار دگر پيمان می‌بندیم که متعهد به راه و آرمان شهدای جهاد و مقاومت مردم افغانستان و سپه‌سالار آزادی، قهرمان ملی کشور، تا صبح آزادی مردم و کشور از چنگ تروریسم و افراط‌‌گرایی مبارزه خواهیم کرد..
https://panjshirnews.com/vdcb.0bfurhb59iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما