تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۳۳۱۶
جالب است ۰
فعالان حقوق بشر در واکنش به بازدید عضو انجمن ثبات بین‌المللی (ISOA) از کابل زیر اداره طالبان گفته‌اند هرگونه همکاری با طالبان به مشروعیت آنان کمک می‌کند.
فعالان حقوق بشر: هرگونه همکاری با طالبان به معنی مشروعیت رژیم استبدادی طالبان است
صدای افغانستان، کابل: فعالان حقوق بشر در واکنش به بازدید عضو انجمن ثبات بین‌المللی (ISOA) از کابل زیر اداره طالبان گفته‌اند هرگونه همکاری با طالبان به مشروعیت آنان کمک می‌کند.
این انجمن در قالب هیأت اتاق مشترک تجارت افغانستان و امریکا از کابل بازدید کرده است.
با این حال دست‌کم ۷۵ فعال حقوق بشر، مدافع حقوق زنان و خبرنگاران در نامه‌ای به این انجمن روز پنج‌شنبه (۲۳ سنبله) خواسته‌اند تا موضعش در برابر وضعیت بحرانی حقوق زنان و آپارتاید جنسیتی در افغانستان زیر اداره طالبان را روشن کند.
آنان از سفر یک عضو انجمن ثبات بین‌المللی ابراز نگرانی کرده و اظهار کردند که اشتراک در نشست اقتصادی گروه طالبان که متهم به نقض حقوق زنان و آپارتاید جنسیتی هستند، آزار دهنده است.
این فعالان گفته‌اند که هرگونه همکاری با گروه طالبان به معنی تایید سیاست‌های سختگیرانه آنان علیه حقوق اساسی بشر، دموکراسی و کثرت‌گرایی در افغانستان است و به مشروعیت رژیم استبدادی طالبان کمک می‌کند.
این در حالی‌ست که گروه طالبان هفته گذشته نشست اقتصادی را برگزاری کردند که در آن هیأتی از اتاق تجارت افغانستان و امریکا اشتراک داشتند.
فعالان حقوق بشر، مدافع حقوق زنان و خبرنگاران از سفر این عضو انجمن ثبات بین‌المللی و‌ تبلیغ دیدار وی با اعضای طالبان از سوی رییس این انجمن را در مغایرت با ماموریت ISOA برای ارتقای حقوق بشر، صلح، امنیت و ثبات جهانی خوانده‌اند.
این نشانه‌های تعامل با گروه طالبان در حال مطرح است که پس از تسلط این گروه، خشونت‌ها در برابر شهروندان کشور به‌ویژه نیروهای امنیتی پیشین و کارمندان نظام جمهوریت و افراد ملکی به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی افزایش یافته است.
همچنان گروه طالبان در دستورالعمل‌های متفاوت از حضور زنان در صحنه اجتماعی ممانعت ورزیده اند و آنان را از حقوق کار و تحصیل عملاً باز داشته‌اند.
ادامه این رفتارهای خشونت‌بار طالبان، واکنش‌های را نیز در پی داشته است که در آخرین مورد، یک تعداد فعالان حقوق زن و بشر تأکید دارند که جامعه جهانی باید آپارتاید جنسیتی توسط گروه طالبان را به رسمیت بشناسد.
https://panjshirnews.com/vdce.z8xbjh8xp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما