تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۳۴۱۴
جالب است ۰
اعضای شبکه‌ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان در کابل، در اعتراض به بازداشت‌ها ی خودسرانه‌ی فعالان مدنی از سوی طالبان در افغانستان از جامعه جهانی خواستند تا فشارهای بیشتری را بالای طالبان وارد کنند.
زنان معترض در کابل، خواستار فشارهای بیشتر بین المللی بالای طالبان شدند
صدای افغانستان، کابل: اعضای شبکه‌ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان در کابل، در اعتراض به بازداشت‌ها ی خودسرانه‌ی فعالان مدنی از سوی طالبان در افغانستان از جامعه جهانی خواستند تا فشارهای بیشتری را بالای طالبان وارد کنند.
اعضای شبکه مشارکت ملی زنان روزگذشته، (سه‌شنبه ۱۱ میزان) طی یک گردهمایی اعتراضیه‌ی در کابل گفتند؛ چند روز پیش ندا پروانی با همسر و فرزندانش و همچنان ژولیا پارسی با پسرش از سوی استخبارات طالبان بازداشت شده اند که تا هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
این زنان معترض همچنان می‌گویند؛ گروه طالبان تلاش می‌کنند تا رعب و وحشت دربین مردم ایجاد کرد کنند.
همچنان در این گردهمایی گفته شده است که گروه طالبان زنان را پس از بازداشت لت‌وکوب و شکنجه می‌کنند. 
اعضای شبکه سیاسی زنان در افغانستان همچنان تأکید دارند که بازداشت زنان فعال مدنی غیرقانونی و نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی‌ است.
زنان معترض همچنان خواستار آزادی بی‌قید و شرط ژولیا پارسی، ندا پروانی، مطیع الله ویسا، مرتضی بهبودی و رسول پارسی از بند طالبان شدند.
آنان همچنان می‌گویند، جامعه جهانی و نهادهای بین المللی باید آپارتاید جنسیتی در افغانستان را که علیه زنان جریان دارد، به رسمیت بشناسند.
طی قطعنامه‌ی که از سوی این زنان معترض صادر شده،‌ آمده است؛ «در حالی‌ که طالبان از هیچ گونه مشروعیت ملی و بین المللی برخوردار نیستند، جامعه جهانی باید به خواست‌های مردم افغانستان توجه و احترام کند.»
پس از گذشت دوسال از حاکمیت استبدادی گروه طالبان زنان در افغانستان بارها علیه تصامیم طالبان دست به اعتراض زده اند اما گروه طالبان هر بار شماری از آنان را بازداشت و شکنجه کردند.
همچنان پیش از این نیز شماری از کشورهای جهان و نهادهای حقوق بشری از طالبان خواستند که دست از بازداشت خودسرانه زنان معترض بردارند و همچنان فعالان حقوق زن و حقوق بشری را که بازداشت کرده اند، رها سازند. اما گروه طالبان تا هنوز هیچ توجهی به خواست‌های جامعه جهانی نکرده اند.
https://panjshirnews.com/vdcd.f0s2yt0ooa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما