تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۴۲۰
جالب است ۰
اوا کایلی، نایب رییس اتحادیه‌ی اروپا در نشست پارلمان این اتحادیه که در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان برگزار شد، گفته است که موارد نقض حقوق بشر در افغانستان بیشتر از آن است که تصور می‌کنم.
نایب رییس اتحادیه‌ی اروپا: گروه طالبان بیشتر از تصور ما نقض حقوق بشری انجام می‌دهند
صدای افغانستان، کابل: اوا کایلی، نایب رییس اتحادیه‌ی اروپا در نشست پارلمان این اتحادیه که در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان برگزار شد، گفته است که موارد نقض حقوق بشر در افغانستان بیشتر از آن است که تصور می‌کنم.
این نشست امروز چهارشنبه، ۱۲ میزان، برگزار شده بود که در آن اعضای اتحادیه اروپا و اعضای پارلمان اروپا، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان با هیأت همرای‌شان و کارشناسان اشتراک داشتند.
آقای کایلی در این نشست گفت که از ماه اگست سال ۲۰۲۱میلادی، هشت‌صد مورد نقض حقوق بشر از جمله شکنجه، دستگیری‌های خود سرانه، محکمه‌ی صحرایی افراد در ملای عام از سوی گروه طالبان، صورت گرفته‌ است.
او گفته که نقض حقوق بشر در افغانستان از طرف گروه طالبان فراتر از آنچه می‌باشد که ما از آن واقف هستیم.
اوا کایلی، تصریح کرد که طالبان در افغانستان طی دو سال گذشته، تبعیض‌های زیادی را بر جامعه تحمیل کرده که آپارتاید جنسیتی و نقض گسترده‌ی حقوق بشر در آن اعمال شده‌است.
وی اضافه کرد: ما خواستار تامین حقوق و سلامت افغانستان به‌ویژه زنان و دختران هستیم که مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.
نایب رییس اتحادیه اروپا خاطرنشان ساخت که ما به عنوان اتحادیه اروپا این توان را داریم تا به طالبان فشار وارد کنیم که آن‌ها به حقوق مردم‌شان احترام بگذارند.
او در بخش پایانی سخنرانی‌اش گفته که اتحادیه اروپا به صورت یک‌پارچه و یک‌صدا فعالیت‌ها و اعمال طالبان را محکوم کرده و در کنار مردم مظلوم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران قرار می‌گیرد که هر روز متحمل تبعیض می‌شوند.
https://panjshirnews.com/vdca.unek49nyw5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما