تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۳۴۷۴
جالب است ۱
آنجلینا جولی، هنرپیشه پرآوازه هالیوود، دولت پاکستان را بابت اخراج هزاران مهاجر افغانستان در معرض انتقاد قرار داده است.
برگشت‌دادن اجباری مهاجران از پاکستان به افغانستانی که با بحران انسانی مواجه است، مایه تاسف است
آنجلینا جولی، هنرپیشه پرآوازه هالیوود، دولت پاکستان را بابت اخراج هزاران مهاجر افغانستان در معرض انتقاد قرار داده است.
وی روز یک‌شنبه، ۲۱ عقرب، با نشر نوشته‌ای در صفحه انستاگرام خود، اخراج مهاجران افغانستان توسط دولت پاکستان را «عقب‌نشینی حقوق بشر» در سطح جهان خوانده است.
جولی افزوده است در شرایطی که افغانستان تحت سلطه طالبان گرفتار بحران انسانی است، اخراج مهاجران از سوی دولت پاکستان مایه تاسف است: «من متاسفم که آن‌ها به طور ناگهانی پناهنده‌گانی را که با واقعیت‌های غیر ممکن تلاش برای بقا در افغانستان امروزی مواجه هستند را پس می‌زنند؛ جایی که زنان دو باره از همه حقوق و امکان تحصیل محروم شده‌اند، بسیاری از آن‌ها زندانی شده‌اند و یک بحران انسانی عمیق وجود دارد.»
وی اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان را یک تراژدی جدید در تاریخ طولانی رنج مردم افغانستان خوانده است.
دولت پاکستان که برای مهاجران فاقد اسناد اقامتی تا اول ماه نوامبر مهلت داده بود، حالا پس از پایان این مهلت روند بازداشت و اخراج آنان را شروع کرده است.
گفته می‌شود که روزانه هزاران مهاجر توسط دولت پاکستان بازداشت و اخراج می‌شوند.
نگرانی دولت‌‌ها، سازمان ملل متحد، نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر و… در زمینه اخراج مهاجران از پاکستان بیش‌تر ریشه در فقدان دولت مشروع و ملی در افغانستان دارد.
گروه طالبان که برای فعلاً افغانستان را در اشغال دارد، اولویتش بازداشت، زندانی‌سازی، شکنجه و کشتار شهروندان بی‌گناه است نه عرضه خدمات به مردم و دستگیری از نیازمندان و بی‌پناهان. https://panjshirnews.com/vdcj.aetfuqexxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما